donderdag 29 juli 2010

boel spul

Na een week stil zijn geweest heb ik weer een hele zooi te vertellen. De vrijdagen en maandagen staan veelal in het teken van feesten en een nachspiel. Zaterdag zijn we met de groep naar Korsvika geweest een 'strand' en het vroegere sentrum van Trondheim hoorde ik vandaag. anyway. Daar heb ik in het fjord gezwommen en dat was bare 12 grader. brrr.

Zondag hadden we een hiking in Bymarka, en daar weer in een meer op de berg gezwommen waar het water wel 14-15 graden was:D met de tram weer terug naar het sentrum gegaan, en vervolgens nog 2 uur gevolleybalt. op een gegeven moment deden ook een aantal noren met ons mee, og det var veldig bra. Ze dachten dat ik noors was, omdat ik zo'n accent heb. de volgende dag maar een rustdag genomen, en het hele huis uitgeboend. 's avonds was er weer feest, en heb nog geprobeerd om touw te lopen, maar dat is zeeer onmogelijk. na het feest was er nachspiel bij een paar mensen thuis. toen de meeste naar huis waren hebben we nog shisha gedaan. en toen was het ook alweer 3 uur.
Dinsdag begon mijn noorscursus, en het was zeg maar gewoon leuk:D hadden direct een dictee in het sprÄklab. woensdag had ik viking hiking, das lopen van meer naar meer en dan een duik nemen in 3 meren. Ik heb het alleen bij de laatste gehouden, aangezien ik bij de vorige hiking een spier verrekt heb. toen we terugkwamen zag ik daar opeens een fiets zonder wielen maar met goede vering staan. heb daar dus de hele voorkant vanaf gehaald en op mijn fiets gezet(want daar zat geen vering op). een aantal gasten zaten echt te kijken dat een meisje dat kan:P ook mr ff een 'nieuw' zadel erop gezet en hij rijdt nu zeer lekker:P. Ik ben ook naar Olavsfestivalen gegaan dit duurt een week(nu nog 5 dagen). Mette Marit (kroonprinses) was hier gisteren om het te openen. dit festival gaat terug naar het jaar 1031. Dr waren mensen verkleed die allemaal oude gebruiken/beroepen lieten zien. dit alles was bij Nidarosdomen. vervolgens zijn we (ik en nog 2 van mijn cursus) doorgelopen naar het sentrum waar een mat(voedsel)festival is. dus heb even wat noorse dingen uitgeprobeerd en een komkommer voor maar 1,25 euro gekocht:P

toevoeging: Voor oma Theda was het een soort van hemel geweest met al die gebreide gevilte spullen, en zelfgemaakte jam etc..

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Rosalie,

    Ik had wat achterstallig leeswerk vanwege onze vakantie, maar heb het nu helemaal goed gemaakt en alles gelezen.
    Gaaf om 'ons fietsie' te zien en te lezen dat je er veel aan hebt.
    We hebben de foto's van je kamer inmiddels ook gezien en i.c.m. het filmpje een goed beeld van hoe je daar zit.

    Tot lezens!

    Groetjes,

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen