vrijdag 9 juli 2010

ff een berichtje van papa en mama:
' lekke band gehad 450m van ons doel in Ålesund. 4 uur mee bezig geweest. nu nog een andere velg ergens zoeken.'

Het leven valt soms tegen, zo ook de berg opfietsen..

Ervan gaan is echt super, rollercoaster ride.. maar erop is toch ff wat anders met name wanneer het warm is pff.. heb onderhand wel de snelste weg naar het sentrum gevonden, waar bij de remmen veelvuldig aangespant moeten worden omdat ik anders van mn fiets vlieg:P
(ik draag wel een fietshelm hoor zoals bijna iedereen hier)
Ik was 'ff' bij de politie. Ik was aanwezig om kwart voor 8, de immigratiedienst zou opengaan om 9 uur en om een uur of 11 was ik dan heus aan de beurt. sta alleen nog niet geregistreerd want ik mis een document wat ik nooit gekregen heb, dus heb ik een paar mensen van Høgskolen i Sør-Trøndelag gemailt of ze het ff willen faxen, anders kan ik me niet in het Folkeregister registreren en dus ook geen bankrekening openen, en heb ik geen zorgverzekering. alles is hier aan elkaar gelinkt. hopen dat dat dus snel in orde komt.

Vervolgens beetje door de stad gefietst etc. etc. En toen mijn eerste poging om de berg te trotseren. ik heb het geweten ook. het eerste deel(zo'n 150m) wou nog wel. toen mr ff pauze genomen en vervolgens weer zo'n 200m en op die manier de berg op. op een derde ff liggen uitrusten en naar volleyballende mensen zitten kijken. toen weer verder omhoog, op een gegeven moment was het dusdanig steil dat ik met mijn fietsje niet meerr omhoog kwam. dus toen maar gaan lopen met volledig verzuurde benen(lees opgeblazen)

ik haal nou de dagen door elkaar, maar ik fiets elke dag ff een uur bergop en bergaf om conditie te krijgen voor het rolskiën. was vandaag naar Dragvoll waar ook een verlichte langlaufbaan is, en waar ik een heuse rolskier zag.ohh how cute...

Ondertussen berichtje van pa en ma dat alles goed is, en ze zijn aangekomen bij hun plek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten