maandag 12 juli 2010

bergen, EILC en bezoek

Nouja... de laatste 2 moeten nog komen...

Bergen..De laatste dagen heb ik niet zo knap veel gedaan, beetje mijn noorscursus doorgenomen, en elke dag gefietst(behalve zaterdag). vandaag maakte ik het wel een beetje bont met 2 uur (maar wat wil je als je niet weet welke kant je op moet) Ik was weer op het langlaufterrein om de paden te bekijken die ik komende winter ga trotseren. Ik kan je verzekeren dat gaat nog moeilijk worden. sommige stukken zijn zo steil dat je er lopend tegenop moet. maar dan.. langlaufen doet men ook te voet..na berg op, af, op, af, op te zijn gegaan (met enkele pauzes) was ik dan ook bekaf en had geen idee meer waar ik was.. ik keek uit over het fjord, toen wist ik dat ik niet goed zat. en omdat het al later begon te worden ben ik dezelfde terug als heenweg gegaan..dat berg af gaat snel, te snel..je moet dan ook vele remmen voor alle keien die er op de paden liggen. je wilt er zelf niet bij liggen namelijk.

dan EILC: Erasmus international language courses. Ik heb het programma binnen gekregen en kijk er naar uit. dagjes hiken, weekendjes weg, muskusossen bekijken in het wild:D how cute... en nog veel meer. Voorafgaand willen we graag met z'n allen nog een (introductie)feestje houden.. daar ben ik natuurlijk wel voor in:D

Komende woensdag komt Wouter( zie volgers) op bezoek. Iemand die ik nog ken van De Nieuwe Veste. zal vast gezellig worden. we gaan als regent naar Pirbadet, het grootste overdekte zwembad in Noorwegen. Morgen wordt het koud (14 graden) en veeeeeel regen (alles komt uit Nederland deze kant op....)heb dus al mijn boodschappen vandaag maar gedaan.

En dan nog iets... Petter Northug en Emil Hegle Svendsen trainen ook hier ergens in Trondheim op de tracks... zucht...mama weet wat ik bedoel:P

da ie t eem weet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten