donderdag 22 juli 2010

zwemmen, EILC en feestjes

Nog even foto van die Noren in mn vorige blog. ze zijn met rood omcirkelt:D. wel grappig, het was daar zo'n 9 uur ofzo. De nachten zijn nou zeer schemerig. over een maandje hebben we denk ik wel lekkere donkere nachten.
Wouter en ik zijn zondag gaan zwemmen, en OMG wat een mooi zwembad dr is echt gewoon alles. van meerdere bubbelbaden, zoutbaden, golfslagbad, vet coole glijbaan (met tijdmeting), stuk of 10 duikplanken, een rustbad, een bad uitkijkent op het fjord, en een plek voor de kleine kinderen. Het is niet voor niets het grootste en mooiste zwembad in Noorwegen.
Maandag ging Wouter weg en alles is goedgegaan, Al zijn vermiste spullen zijn nog steeds vermist, maar ik moet morgen nog even naar de politie. 'S middags had ik de introductie van EILC(aka Erasmus Intensive Language Course). Dit was zeer grappig. 'S avonds was er nog een feestje in ' the Basement' van ESN. daar ben ik niet heengegaan, had nog aardig wat slaap in te halen.
Dinsdag onze eerste les, en deze was veeeeeel te makkelijk, dus ik ga proberen groepen te switchen. Tis mr goed dat er nog een nederlandse jongen in mijn groep zit, anders vergeet ik het nog. ff een groepsfoto. er komen nog 100 mensen bij volgende week. we hadden nog een bbq.
Woensdag weer les en 's avonds feest in Studentersamfundet, 1 van de weinige plekken waar ik binnenkom met mijn 19 lentes jong..daar was een soort van open sessie, en bijna elk land lied wel een liedje horen uit zijn/haar land. wij konden er alleen niet 1 verzinnen waarvan we allemaal de tekst kennen (nederlanders+belgen) heb nog een heel gesprek in het noors gehouden, en iemand uit ierland ontmoet, was erg gezellig. om 2.5-10 liep ik weer naar huis, met een frans-spaans of zoiets iemand. Tis zeg maar niet echt veilig om zo vroeg alleen op straat te lopen als de clubs etc dichtgaan. zijn nogal vaak opstootjes waarbij weleens doden vallen zoals vorige week. Werd uitgenodigd om vanavond een pub-club crawl te doen, maar daar ben ik nog te jong voor. Heb mijn was maar weer eens gedaan. ff een laatste test maken voor noors zodat ik kan aantonen dat mijn niveau goed genoeg is.

5 opmerkingen:

  1. Hoi roos we zijn weer thuis en hebben je blog gelezen.
    Rosalie Rulezz!!! Succes meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt ook wel overdrijven hoor =P het waren 7 duikplanken, geen tien (dacht 6, maar ik was degene onder de hoogste duikplank vergeten: www.pirbadet.no en dan 'interaktiv oversikt over fasilitetene.' Maar was zeker wel een vet zwembad!

    Wanneer kun je met het hogere niveau beginnen?

    Wouterr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat kan wezen, maar het maakte wel indruk. ik begin morgen. moet nou nodig mijn kamer opruimen, had een zooi mensen over,en is een complete zooi nu:D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, hou het in alle opzichten maar netjes!!

    Wist niet dat het in Noorwegen ook nog zo gevaarlijk kan zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen