zaterdag 17 juli 2010

dronken noren en bezoek

ff weer een update. Woensdag is Wouter aangekomen. We zijn toen naar mijn kamer gegaan en hebben jawel.. pizza gegeten. daarna hebben we even gewandelt. De volgende dag zijn wij naar het centrum gegaan en hebben we een fiets gehuurd zodat wouter ook door de bergen kan. dit kost 160 kroner per dag incl helm etc. vervolgens zijn we even bij Pirbadet langs geweest waar we morgen(søndag) gaan zwemmen. Wouter is zijn fotocamera a 500 euro kwijtgeraakt en zn portemonnee a 80 euro... wat een plezier toch:P
we zijn om 2 uur gaan slapen na wat series gekeken te hebben waaronder; two and a half men, better off ted. Vrijdag hebben wij gemountainbiked, maar het was er echt veel te warm voor, even uitgerust bij een meer op de berg, en het was er crowded niet normaal...vervolgens hebben wij lekkere sjokolademousse gegeten. 's avonds heb ik schoongemaakt en vervolgens tot 3 uur 's nachts kerstliedjes gezongen en andere liedjes gespeeld..
we hebben zelfs: laat ons met elkander, zingen prijzen loven in canon gezongen. arme bovenbuurvrouw, gnagnagna... vervolgens heb ik doorgeslapen tot 12 uur en hebben ontbeten bij de IKEA(zweedse bolletjes zijn mmmmm wat lekker) zijn vervolgens naar de Kristiansten Festning gegaan, toen de stijle heuvel af naar de politie. deze on niet zeggen of wouters spullen gevonden zijn. Vervolgens kwam ik er achter dat mijn fiets uit elkaar lag...dus met de bus incl fiets naar Moholt gegaan hier ben ik flink aan het sleutelen geweest. de band zit weer vast en ik heb nu 12 versnellingen. ( die had ik zowieso al, omdat hij het kleinste tandwiel niet pakt).
Daarna heb ik met een aantal studenten van EILC afgesproken en zijn we de stad ingegaan met mij als cityguide:D ik wist al waar alles lag nl. het is hier zeer normaal om in het weekend stomdronken zijn. zo ook een groepje noren. Zij wouden hoe dan ook met ons allemaal op de foto, na dat gedaan te hebben wouden ze dat we meegingen naar een feest. Wij hebben dat afgeslagen. Die noren waren stomdronk aan het brullen dat ze gingen feesten, wiet roken en fuck some ho's. toen ik weer hier was wouden we kijken hoe wouter zijn vliegtuig ging halen maandag... dit was niet mogelijk en het was ook geen optie om dag eerder weg te gaan. Toen hebben we bij sas een ticket besteld voor (dachten wij) trondheim-amsterdam. op de reservering stond echter Oslo-Amsterdam.. humpf.. die proberen te annuleren en vervolgens een goede vlucht geboekt. uiteindelijk is alles goedgekomen en kan hij om 12.10 met het vliegtuig maandag. hebben we nog ff tijd om de fiets in te leveren bij sykkelsenteret en om naar politiet te gaan. det var det..

Oh btw.. het weer is hier 10x beter dan in nederland las ik:P is hier elke dag zo'n 26 graden geweest. volgende week krijgen wij jullie weer. grumpf..

1 opmerking:

  1. Heeft Wouter nog wat van zijn dure camera gehoord en heeft hij wel een reisverzekering?
    Is het gewoon gepikt van hem, draagt hij niet steeds zoals onze Daan de spullen stijf om de nek/schouder:-))
    Maar ik geloof dat jullie verder wel plezier hebben gehad en dat je je er wel doorheen slaat als het tegenloopt, goed hoor!!!1
    Hier is het vandaag heerlijk, 25 graden!!!! Gewoon koel

    BeantwoordenVerwijderen