woensdag 7 juli 2010

een chinees, ouders en afscheid

Hei alle

Afgelopen vrijdag ben ik bij een chinees geweest waar ik ghana - uruguay heb gekeken. Hij moest nog eten dus bood mij ook aan, iets wat ik later beter afgeslagen zou moeten hebben. Mijn ingewanden houden niet zo van chinees...Wat mij als eerste opviel waren de tafelmanieren, nouja meer the lack of it. slurpen, smakken, met volle mond praten en boeren. humpf.. Rosalie zegt; ieuw!!! Vervolgens de nacht nauwelijks geslapen omdat mijn lichaam het eten afstootte.

Zondag kwamen papa en mama langs en zijn we even naar de stad gereden.
Maandag hebben we flinke inkopen gedaan, wat centraal stond voor deze dagen. De IKEA is leeggerooft..Nu ziet mijn kamer er nog wat gezelliger uit, en heb ik alles wat ik nodig heb. Vervolgens zijn we ff gaan touren, en zijn naar Byåsen en Granåsen skihoppbakken geweest, waarna ik met een gerust hart kon slapen.
Dinsdag stond in het teken van sightseeing. we zijn met de bus naar Nidarosdomen geweest met bijbehorende musea, ook was er een hele afdeling militaria (Erik: je zult de foto's wel zien), daarna hebben we de berg getrotseerd om bij Kristiansten Festning te komen waar men een gigantisch mooi uitzicht heeft. Vervolgens was het weer winkelen, maar zonder auto/camper is het nog behoorlijk lopen. We waren dan ook blij toen we klaar waren, en de bus weer konden pakken.
Thuis aangekomen hebben we pizza (goh?! pizza?!) gegeten. en vervolgens ff uitgerust (lees geslapen). Toen Nederland moets voetballen heb ik toch maar even de internet radio stream aangezet. Hup Holland..
Vanmorgen zijn papa en mama rond half 10 weggereden om door te gaan naar het idyllische Haugland.
Ik ga nou maar even schoonmaken, want de vloer kan wel een schrobbeurt gebruiken. En vervolgens zal ik met mijn fites de berg af sjezen..WIEIIEIEIE. als men geen auto heeft om hard mee te gaan, dan maar de fiets.

Leuke bijkomstigheid, het heeft hier sinds ik hier ben gekomen alleen maandag even geregend:D

1 opmerking:

  1. Ben benieuwd, naar de foto's.... nog meer argumenten om je daar eens goed lastig te komen vallen als he gesetteld bent :-)

    BeantwoordenVerwijderen