zondag 7 augustus 2011

Eindelijk weer een update. Iedereen weet natuurlijk wat er zich in Oslo heeft afgespeeld en daar ga ik dan niet verder op in.
Ik heb mezelf onderhand opgewerkt naar produksjon, waar de verschillende bloedkomponenten worden gescheiden en vrijgegeven etc. Lekker rustig, als in, niet iedereen praat. we zitten er vaak met zn tweeen. De maandag na de terreuraangreep, hadden we 3-dubbele hoeveelheid bloed te verwerken. niet omdta wij bloed naar Oslo hadden gestuurd, maar omdat we zelf niet eens genoeg bloed hadden voor bevoorrading van het ziekenhuis. Nog 3,5 week te gaan en dan ga ik de 31ste naar 'huis', waar ik de 4e september met mn stage begin.
20 juli mn eerste loonstrookje binnen 3500 euries :) daarvan gelijk een paar schoenen gekocht als zelfbeloning. Ik verheug me op mn volgende loonstrook aangezien ik dan het vakantiegeld er ook bij krijg (heb 2 dagen niet gewerkt, en 1 dag overgewerkt), komt er dus mooi uit te zien :) mag ook wel aangezien ik dubbele huur moet betalen hier en in Trondheim.
Als ik terug ben in Trondheim dan ga ik ook mijn taartbakgedoe maar weer eens oppakken, en naar een hoger niveau brengen. Ik heb laatst flinke inkopen gedaan op het internet, fondant, pipinggel, rozenvormen, konditoriverf etc. En ga een heeeeeerlijke verjaardagstaart bakken als ik thuiskom. André was hier ook nog een weekje geweest, en zijn dat weekend naar Haugland geweest, wat heerlijk was. Er even tussenuit. de eerste 2 dagen zonnig, en de zondag alleen maar regen. Toch hebben we iedere dag in het meer gezwommen. André was erg onder de indruk van Christina's koken :)

Dan was er vorig weekend the Tall Ship Races, iets wat Daniël helemaal zou passen, ik heb dan ook genoeg foto's gemaakt, maar ben mn kabeltje vergeten zodat ik het op mn pc kan zetten. Vanaf de 26e woon ik even in een jeugdherberg aangezien ik dan hier wegmoet, dit 'jeugdherberg' is in het ziekenhuis, wat perfect is, en incl. ontbijt (ik hoop dat dat een beetje optijd is zodat ik dat nog mee kan pikken voor ik om half 8 werk. het is meer van een soort mini hotel.

Daarnaast train ik weer wat meer. heb geen fiets meer tot mn beschikking dus nou hardloop ik elke dag van en naar werk, en elke keer gaat dit iets sneller. de laatste keer 10.30 min over 2.25 km wat een gemiddelde van 12,9 km/u geeft. Dit kan natuurlijk sneller, en mijn doel is dan uiteindelijk ook 9-9.30 min. maarja na 4 keer dat hardgelopen te hebben kan ik nog niet klagen.

Helaas heb ik geen zomer meegekregen in Stavanger, ongeveer 7 dagen met zon, in al die weken. Het is dan ook 1 van de natste zomers in een lange tijd.

Klem

3 opmerkingen:

  1. Je loopt een stuk snelle dan ik... en beste dikke stukken geld!!! Roosje mag ik je vriendje zijn!!!
    sterkte met de regen... we lijden met je mee

    Erik de Perik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gelukkig is de zomer hier `begonnen`. dat wil zeggen 3 dagen met zon :) vandaag gaan ik en 2 van het 3 werk naar het strand, waarna we bij 1 thuis gaan eten :) geld valt wel mee hoor, dr moet ook huur betaald worden :)je mag mn vriendje wel zijn, mr dan moet je hier heen komen :) anders kan ik je nergens op trakteren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja en het leven in Norge is duur, je moet ook al die breigarens kunnen kopen!
    Fijn om weer wat van je te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen