zaterdag 2 juli 2011

Stavanger

Mijn eerste week bracht ik door in een jeugdherberg, waar ik een bed in een flersengsrom had. wat betekend dat je met allemaal (3) vreemden op een kamer slaapt. sommige dagen was dit wat aangenamer dan de andere. Aangezien sommige vertrekken om 6 uur 's ochtend met daarbij het benodigde kabaal.... Het voordeel is dat je aardig wat mensen ontmoet :) ik kwam daar ook een zweeds meisje tegen die ook naar een SUS (stavanger universiteits ziekenhuis) kamer zou gaan. Dit klikte gelijk goed. Daarnaast ging ik om met 2 russen 2 finnen en een noor (russen etc.. kunnen dus echt ' feesten'). Nou zorg ik er altijd wel voor dat ik niet te dronken wordt etc. Maar russen kennen geen maat.. We hadden een afscheidsfeestje, want ze zouden de dag erop allemaal naar huis gaan. wat is nou een feestje zonder Vodka (7 flessen!). Nou moest ik de volgende dag werken, dus dronk ik maar 1-2 shotjes, maar bij die russen ging er zeg maar 1-1,5 fles p.p door. Wat ook het zonodige effect had, nachtelijk zwemmen (ben ik altijd voor in), vallende russen, het nodige kabaal. Het voordeel was van de russen dat ze vrij vroeg klaar waren (uur of 11). dan was er nog een noor die wat later begon en dus om een uur of 12 stomdronken was. (ze moesten de dag erna btw allemaal werken) dus na een half uur lang geprobeerd hem naar zn huisje te krijgen, heb ik de moet mr opgegeven en ben ik gaan pitten. Hij liep konstant in cirkels en viel dan weer op de grond, zeeeeer hilarisch om te zien :):)

Dan ff wat over mn werk :) Onderhand heb ik er 2 weken opzitten, en het bevalt me erg goed. Ik werk bij de bloedbank waar dus de bloeddonors komen waar wij dikke naalden in prikken om vervolgens hun bloed eruit te zuigen.. mwuuahahhaha
De eerste dagen veel indrukken opgedaan, en mn eerste naald werd gezet op dag 2. Een sproeier.. Bij normaal bloedprikken heb je van die kleine naaldjes dat je het langzamer kan doen. Deze naalden zijn dusdanig groot dat je ze er erg snel in moet steken, wat ik dus niet snel genog deed en dan sproeit het bloed eruit. Nou zijn die bloeddonors wel wat gewent en deze man vond het dan ook geen probleem (iedereeen moet het leren). bloed op mn kleren/schoenen/stoel/grond/apparaat etc.. :) tis uiteindelijk mr een paar ml wat eruit kwam maar ziet er lekker dramatisch uit. Op die donderdag werd ik vrijgelaten en kon ik eindelijk mijn vleugels uitslaan..En sindsdien heb ik tientallen mensen het bloed getapt.
Nou ben ik iemand die opzich snel dingen oppakt, en dit bewees het weer eens. onderhand ben ik beter dan het meisje waarmee ik samen begon en zij had al een stage met bloedprikken gehad.

Gisteren had ik een gesprek met de afdelingssjef, en vroeg naar een mogelijkheid voor meer uren etc. Nou was ze er blij mee dat ik meer wou werken, maar op de avdeling waar ik nu zit is dat vrijwel onmogelijk. we werken standard van half 8 tot 3. Maar omdat ik eigenlijk klaar ben met mijn opleiding (heb alle vakken gehad) is er de mogelijk wellicht om door te groeien. Daar zeg ik dus geen nee tegen. Als ik mijn huidige opplæring klaarheb (bloedprikken, registrering etc...) kan ik wellicht door naar opplæring voor het scheiden van bloedkomponenten (produksjon). dat lijkt mij wel wat :).

Ik woon nou al 1.5 week in mijn nieuwe plekje en dit bevalt mij goed. Ik woon samen met gezellige mensen en we hadden dan vorige week zaterdag een innflytningsfest. aka kennis maken met elkaar :) daarna ff uit naar de stad en daarna een nachspiel thuis. uiteindelijk doorgegaan tot 5 uur. en de dag erna brak zijn..

op maandag zijn we naar de plaatselijke gym gegaan en trainen daar nou zo'n 4-5 dagen per week. auww....morgen gaan we core extreme 30 min. doen. we hebben afgesproken alle programma's in ieder geval 1 keer te doen. en tot nu toe hebben we al 2 vaste gevonden. Body pump (met gewichten etc) en body balance (tai chi, pilates etc..)

Dat was het wel weer :) ga zo mr ff ontbijten

Klem Klem!

4 opmerkingen:

  1. Ja bloedprikken kun je of je leert het nooit, Jan bemerkt ook goed verschil bij de verschillende prikker/sters.
    Heerlijk dat bloederige is het niet? zolang het maar niet van jezelf is!
    Kom je nog aan breien toe? En moet jezelf koken of kun je daar bij je werk eten?
    Succes liefs vanuit rijssen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kook voor me zelf zoals altijd :) kan ik gewoon lekker zelf beslissen wat ik eet. vanavond gaan we pizza maken.. namnam.. De laatste weken heb ik het erg druk gehad, en ben niet aan het breien toegekomen. Komende week rond ik weer een muts af, en daarna begin ik dan eindelijk aan mijn selbu-handschoenen :):)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je het zo naar je zin hebt in Stavanger!!! En natuurlijk ben jij straks de beste bloedprikster!! Ik was er indertijd bij dieren ook goed in. Kon in mun eentje thuis bloed afnemen van Silva, waar op het werk de dierenarts mét onze hulp soms vreselijk zat te prutsen!

    Leuk dat je gezellige room mates hebt! Is je kamer daar vergelijkbaar met Moholt? Gemeenschappelijke keuken, badkamer, woonkamer enzo?

    Succes met mensen lekprikken, zou leuk zijn als je inderdaad promotie kan maken en veel plezier met vorspiel, nachspiel en breien!!

    Liefs Paula

    BeantwoordenVerwijderen