donderdag 12 augustus 2010

Søvassli, avontuur, en een nieuwe start

na een hele drukke week heb ik eindelijk tijd om weer wat te schrijven. Naast de gebruikelijke feestjes, en bbq's, zijn we afgelopen weekend naar Søvassli geweest op weekendtrip. Na aankomst vrijdag, had iedereen tijd voor zichzelf, ik had mn gitaar meegenomen, en er werd ook flink gezongen en gespeeld. Zaterdag stond in het teken van een hinking. na het ontbijt, moest iedereen zijn matpakke (lunchpakketje) maken. vervolgens gingen we opweg. het deprimerende van omhoog klimmen is dat na de ene 'top' er een andere achterligt die nog hoger is. nog even mijn mijn voeten in het water gestaan, en toen weer verder omhoog. al hijgend werd dan toch de top bereikt, waar men kon bijkomen om te eten. de terugweg, hebben wij (ik en 3 andere personen) onze eigen hiking tocht gedaan, wij wouden namelijk nara een meer in het dal. na een keer volledig op mijn gat in de modder gelegen te hebben, ff een broek gewisselt met 1 van de jongens. vervolgens doorgegaan naar het meer, heerlijk water. toen de weg terug, we liepen over een 'pad', en gras terug. en kwamen nog langs enkele hyttes. aangekomen hebben wijzo'n 6 uur gelopen. toen was er weer een bbq, maar deze keer met svinekoteletter..mmmm. de volgende ochtendkonden we doen wat we wouden, waaronder met een slipketting van de ene, naar de andere kant gaan, muurklimmen, zwemmen, kanoen etc. Ik moest natuurlijk ff laten zien dta ik de bovenste beste was, en roetste heen en weer, klom omhoog etc. daarna gingen we allemaal moe, maar voldoen weer naar huis. btw. er was onbeperkt eten bij de diners en ontbijten, en dara heb ik dankbara gebruik van gemaakt:P een ontbijt is: kaas, veel soorten vlees,ei, komkommer, gerookte zalm etc.. Maandag weer naar de 'basement' geweest en wat nieuwe mensen leren kennen. Woensdag was er een kubb championship, maar ons team strandde vrij vroeg, (stomme fransen die altijd vals spelen.humpf...) 's avonds zijn we bij een meer boven op de berg gaan slapen. dit was nog behoorlijk koud, en helemaal zonder sokken. volgens het weerbericht zouden er veel vallende sterren te zien zijn, en zou het droog zijn. De vallende sterren heb ik gezien, maar om 5.30 am begon het met regenen. Wij onze spullen gepakt, en naar Dragvoll gefietst, de campus waar we les krijgen. daar naar binnen gegaan, en weer verder gaan slapen. hier in noorwegen kun je zelf midden in de nacht naar schoolgaan als je daar zin in hebt. ze willen hier niet dat het leren beperkt wordt door anderen. men heeft een pas en pincode, en kan dus gewoon naar binnen. Vandaag had ik een meeting van mijn school, en omg... love it..Ik heb allemaal mooie pasjes om het ziekenhuis binnen te komen, mijn labkleren zien er hetzelfde uit als die nurses gebruiken etc. en we hebben ook bijna altijd les in de medische faculteit ietsie. Ik krijg een reuzedruk programma, het eerste halfjaar ga ik voor zo'n 40-45 punten aan de slag, en het 2e halfjaar voor de rest. er is nog een nederlandse jongen in mijn klas, 2 duitsers, 3 engelsen en een zweedse, een een hele zooi noren. ipv dat de lessen over 2 weken beginnen, beginnen ze komende dinsdag al.. eind september mijn eerste tentamens. maar eerst heb ik zaterdag mijn noors tentamen. een a,b of c zou mooi zijn ( ze hebben hier geen cijfers).
voor foto's: http://picasaweb.google.com/108103439000681481246/RosalieINorge?authkey=Gv1sRgCPi9ieflxufT-AE&feat=directlink
ik heb btw ook een huisgenoot. Meisje uit Iran ofzo, en waar ik bang voor was gebeurde.... zwarte lange haren in de douche en pee op de wc-bril... ieuwllllgg. heb dr ff verteld dat wij zitten op een wc..

4 opmerkingen:

  1. Tjonge, jonge wat heb ik een sportieve kleindochter, welke genen zijn dat? In ieder geval niet van mij, ha,ha

    prachtig dat je je daar zo heerlijk redt.
    ik ga komende nacht op weg ( met een degelijke busreis ) naar Slowakije, Jan laat ik thuis, de ziel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Roos,

    Ik ben helemaal verbaast over al je sprotieve activiteiten. Klimmen, fietsen zwemmen etc. Terwijl je in Nederland bij het horen van het woord beweging al moe werd.
    Ik ben trots op je!!! ga zo door.

    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. raad eens wat ik gisteren om 10.45 pm heb gedaan.... ik heb jawel... gejogged. (heb je trouwens nog een schema dat ingescant en opgestuurd kan worden?:D:D joggen is zeer goed voor rolskien:D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor alle ins en outs over joggen moet je bij Paula zijn, incl. hoe je een blessure op loopt :-(

    Ga zo door! Leuk om bij te blijven, ben zo beter op de hoogte dan wat je zoal thuus deed :-)

    Marlies

    BeantwoordenVerwijderen