donderdag 19 augustus 2010

Moholt is vol, erg vol net als dat Nederland vol is..alle kamers zijn gevuld, en er zijn inwijdingsfeesten van de opleidingen, zo ook voor mijn raam :D 2 avonden achtereen zaten daar zo'n 300 mensen. Dinsdag begonnen de lessen, interessant, maar tot nu toe makkelijk, beetje geheugen ophalen zeg maar, er was er ook 1 in het noors, maar dat is geen probleem te verstaan.
We krijgen elke week een case, deze week staat in teken van cell injury and cell death, de case gaat over een man die een hartinfarct heeft gehad, en wij moeten dan zeg maar uitzoeken, welke testen, waarom welke medicijnen, de processen die zich afspelen. Soms voel ik me net Gregory House, van House M.D....Sta ik met een stift op het whiteboard te schrijven (mijn domein). afgelopen dagen ook een beetje gewerkt, buitenlandse studenten oppikken en trondheim laten zien, krijg daar 14 euro per uur voor:P woensdag ben ik naar Studentersamfundet geweest met een vriend en 2 anderen, hier was groot feest. het is serieus zo'n gaaf gebouw, er zijn 3 verdiepingen boven de grond met bar/club etc.. en ook nog eens 4 onder de grond, zeer indrukwekkend en in elke bar heb je dj's, als je de ene niet goed vind ga je gewoon naar de volgende. rond 1 uur begonnen mensen op de grond te vallen :) en was het tijd om te gaan. met de fiets aan de hand de berg opgelopen, halverwege gecrashed op grasveld om de sterren te kijken, twas volkomen helder:D Samir komt van Irak, en heeft zijn vastentijd nu:D ik kan dan natuurlijk niet stoppen met praten over eten. maar hij zegt dat het zeer makkelijk te doen is. toen ik even in de stad was zag ik daar een joekel van een schip in de haven liggen. op het nieuws hoorde ik net dat het 's werelds grootste cruiseschip is en gebouwt in 2003, die 3000 mensen vervoerd. das best veel zeg maar. Oh.. ik heb een tv gekocht :P en het weer hier wass de afgelopen week wayyyy better. is hier elke dag zo'n 24-26 graden, de avonden zijn wel fris in vergelijking met. dit weekend wordt er eindelijk weer regen verwacht, mag ook wel weer eens, tlijkt hier wel een woestijn, sommige mensen sproeien hun oprit, omdat het anders zo stoft.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten