woensdag 20 oktober 2010

SNØ, SNEEUW und SCHNEE

jaja mensen het eerste pak van +- 10 cm ligt er. Vrijdag kwamen de eerste stuiptrekkingen. 's morgens nadat ik opgestaan was, en mijn gordijnen open deed, maakte mijn hart een vreugdesprongetje, want ons roosje zag sneeuw. dapper als ik was trotseerde ik deze toen ik op mijn fiets de berg af racede. het was natte sneeuw die al fietsend in regen veranderde, maar sneeuw is sneeuw en roosje was blij. want... sneeuw staat gelijk aan een buskaart vond ze. dus die schafte ze dan ook snel aan. en tot april is het lekker in de bus zitten:D de paar dagen die daarop volgden waren nat(regen), en wat zon. zeer grappig het is hier niet zachtjes gaan de paardenvoetjes trippeltrappeltrippeltrap...maar zachtjes gaan de autobandjes trippeltrappeltrippeltrap.. de auto's die winterbanden onderhebben maken zo'n grappig geluid. Doch die winterbanden zijn niet voor niets. want, hier komt het, vanmorgen werd ik wakker, en ik hoorde zowaar geen auto's, dus ik dacht ah..geen file, ik neem een bus 5 min later. dom, want een aantal minuten later opende ik mijn gordijn, en daar was de wondere witte wereld, met een grote file voor mij raam. æsj was het eerste dat in mij opkwam, ik zag namelijk ook een 4tal bussen in de file zitten. ik trotseerde deze witte wereld en liep zo'n 70 meter naar de bushalte. daar heb ik bijna 30 minuten op een bus gewacht met nog zo'n 30 mensen. er waren namelijk genoeg bussen die naar dragvoll gingen, maar geen kwam er terug. in de bus zittende ging het hard sneeuwen, en ik moest door deze sneeuw nog een eindje glieren en glijden naar school, waar ik uiteindelijk 30 minuten te laat op het lab was.

Waar Trondheim 's morgens ontregeld was, was dit tegen de middag al weer hersteld. Ik ga nou naar de sportschool, waar OL kampioen Halvard Hanevold (biathlon) komt.
's morgens

's middags

UPDATE: 15 cm sneeuw en Halvard Hanevold ziet er beter uit in real life dan op tv:P

6 opmerkingen:

  1. Zo Roosje is eindelijk blij. Je bent al helemaal besmet met het noorwegenvirus want hier in nederland hebben we het altijd nog over sneeUw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oeh.. hihi,totaal overheen gelezen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lukt me niet te reageren...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoera, het lukt me wel... nu dus.. aldus..
    tja, ik heb je al van alles hierover gestuurd... maar er stond steeds niets bij... Nu hopelijk wel..

    Bedankt voor die koude verhalen over dat sneeuw enzo... Van mij mag het warm water regenen... maar vooruit een week strenge vorst en schaatsen is natuurlijk ook wel goed...

    heb je al lang gelaufen? Roos in de sneeuw op planjes... daar krijgen we vast nog wel wat van te zien!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de sneeuw is weer weg, en wordt eind van de week misschien 10 graden. langlaufen wordt dus nog niet..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij ons zal het 16 graden worden, heerlijk want ik vind de oktobermaand in Nederland maar koud

    BeantwoordenVerwijderen