woensdag 1 december 2010

mijn wangen is bevriest.

Ik zag dat het al weer een tijdje geleden was dat ik een blog heb geschreven, dus jullie moeten er maar weer aan geloven....niet dat er veel gebeurd is..
beetje gelanglauft. Heb een eksamen geschreven, deze keer på norsk, dus we zullen zien wat het wordt. Ik heb 7 zijdes volgeschreven wat voor mij ongebruikelijk veel is. echter.. ff onder de noren gecheckt hebben zij gemiddelt zo´n 20 zijdes geschreven. hoe ze dat voor elkaar krijgen is een groot vraagteken voor mij. daar moet wel onzin tussenstaan. had met een andere nederlander het erover en die vond het ook raar dat ze zoveel schrijven, kort en bondig wordt meer geapprecieerd in nederland :P (als ik het goed schrijf).
het is ook bijna onmogelijk om hier een doktersafspraak te krijgen, en nadat dat eindelijk gelukt was gind ik vandaag die kant op, en ben teruggekomen met een 3tal medicijnen...mmmm.. daar houdt het roosje wel van. 1 medicijn (astma maar ook slijmoplosbaar, kostte mij 572 NOK, in totaal ben ik vandaag zo´n 1000 NOK armer aan dokterskosten, nou hopen dat alles zijn werk doet. en sta op de lijst voor een kleine ingreep, moet wachten tot eind januari/februari aangezien de wachtlijsten hier immens lang zijn.
Op school zitten we elke dag op het lab, virusjes en bakteries te kweken, uit urine, fæces en slijm .iewlg.. daar houdt het roosje dus niet van.

Ik hoorde dat mensen in nederland klagen dat het zo bere bere koud is... Hier is het de afgelopen weken elke dag zo´n -16 graden. wat nou koud nederland, hoewel ik moet zeggen dat je er enigzins aan went. En ik mag een dan een record meemaken... het is de koudste ooit gemeten november in Trondheim, dat wil zeggen de koudste november in minimaal 222 jaar. In noorwegen de koudste in 100 jaar. nou kunnen jullie denken dat mijn titelnaam grammatikaal incorrect is, dit is echter niet zo.. In zuid-afrika accepteren ze het :P

zo... dat was´t wel weer..
note to myself :Ik zal eens proberen te denken aan wat foto´s van mijn schoolomgeving :)


2 opmerkingen:

  1. super stukje weer!! ben benieuwd naar de foto's... Hier dus ook koud en ook weer records.... althans bijna... avondspits.... Ik ben dit jaar weer lief geweest en jij vast ook... hoe is dan nu voor jou geregeld?

    BeantwoordenVerwijderen